Christian Verwoerd

Redactie Refoweb / 1 reactie

Vraag

Graag zou ik aan een Ger. Gem.-dominee willen vragen hoe hij tegen de liedjes van Christian Verwoerd aankijkt. Is dit verantwoorde muziek om te luisteren?

Een jongere.

ADVERTORIAL

Geeft u Egyptische christenen een Pasen om nooit te vergeten?

In Egypte is het steeds lastiger om rond te komen. Voedselprijzen rijzen de pan uit. U kunt het verschil maken door een voedselpakket voor een gezin van Egyptische christenen te kopen, die wij uitdelen ter plaatse. Heel praktisch willen we hiermee handen en voeten geven aan de opdracht van God om de armen te voeden.

Doet u mee?

Geeft u Egyptische christenen een Pasen om nooit te vergeten?

Antwoord

We zijn vooral benieuwd welke predikant van de Ger. Gem. hier naar luistert. Misschien dat je dat voor ons kunt uitzoeken, dan zullen wij deze vraag aan hem voorleggen.

Wil je weten wat verantwoorde muziek is, dan kun je zoeken op de antwoorden van ons panellid Gerard Slurink. Hij geeft hierover heldere, Bijbelse, adviezen.

Zie bijvoorbeeld:

www.refoweb.nl/vragenrubriek/19971/grens-van-muzikale-keuze

www.refoweb.nl/vragenrubriek/23708/christelijke-muziek-luisteren

www.refoweb.nl/vragenrubriek/23436/beoordelen-van-christelijke-muziek-2

Redactie Refoweb

  • Kerkelijke gezindte:
    Divers
  • Woon/standplaats:
    Divers
  • Status:
    Actief
  • Bijzonderheden:

    Mailadres: vragen@refoweb.nl

1 reactie
refoweb
De onderstaande vraag ontvingen we een aantal dagen later.

Vraag: Ik waardeer deze site enorm! Ik heb respect voor de oprichters en redactie en ben dankbaar dat deze site bestaat. Het antwoord op de vraag hoe Ger. Gem.-predikanten naar Christian Verwoerd kijken vind ik echter een bijzondere reactie. Jullie verwachten toch niet dat de vraagsteller alle predikanten langsgaan om te vragen of ze Christian Verwoerd luisteren? En stel hij zou het doen, dan kan hij natuurlijk gelijk zelf aan de predikant vragen hoe hij er in staat.

Antwoord: Het alternatief is dat wij alle Ger. Gem. predikanten langs gaan en deze vraag stellen. Helaas ontbreekt daarvoor de tijd. Wij kennen namelijk geen enkele predikant uit dit kerkverband die hier naar luistert. Maar mocht iemand een dominee uit de Ger. Gem. weten (aan vermoedens hebben we niets) die fan is van dit repertoire, dan horen wij het graag en zullen vervolgens deze vraag aan hem doorspelen. De tipgever mag zich melden via vragen@refoweb.nl Graag ook verdere correspondentie via bovenstaand mailadres.

Dank overigens voor de complimenten. Die waarderen wij evenredig zeer.

Redactie Vragenrubriek