Bultje op been

drs. A. Meijer / Geen reacties

Vraag

Ik heb sinds een jaar of drie een bultje op mijn scheenbeen. Het is rozerood en het verandert niet. Af en toe zit er een schilfertje op. Ik weet niet hoe het er is gekomen, heb er ook geen last van. Denk alleen af en toe: zou dat kwaadaardig kunnen zijn? Maar het voelt zo overdreven om er mee naar de huisarts te gaan. Wanneer moet je met een bultje naar de huisarts en als niet goedaardig is, zou het dan in die jaren al veranderd moeten zijn, toch?

Antwoord

Beste vragensteller,

Een bultje wat niet verandert gedurende drie jaar is niet kwaadaardig (dat is zeer onwaarschijnlijk). Het klinkt als een dermatofibroom, maar als je dat zeker wilt weten kun je de huisarts hiervoor best raadplegen (je zou bijvoorbeeld een foto kunnen sturen).

Met vriendelijke groet,
A. Meijer, huisarts

Tags in dit artikel:

bult