Daden of vruchten

Redactie Refoweb / Geen reacties

Vraag

Wie kan mij definitief uitsluitsel geven. Volgens Paulus is het 100 procent genade. Je goede werken doen er niet toe. Waar baseert hij dit op, want hij heeft Jezus nooit meegemaakt? In de vier evangeliën lees ik dit niet terug, of heb ik wat gemist? In Matheus 25 zegt Jezus: “Ik was hongerig en dorstig geweest en ge hebt mij te eten gegeven, etc.” Daar gaat het wel om je daden i.p.v. genade.

Antwoord

Mis, dat zijn geen daden, maar vruchten. Geloofsvruchten. Wie door het geloof Christus heeft aangenomen als Zijn Verlossen en Zaligmaker zal vruchten (goede werken) voortbrengen. Geen vrucht? Dan ook geen geloof! Dus niet om er wat mee te verdienen, maar uit dankbaarheid. Zie verder deze artikelen: