Twijfels en vragen

Redactie Refoweb / 2 reacties

Vraag

Mijn twijfels en vragen krijgen de overhand. Ik zou een heel lange brief kunnen schrijven, maar ik probeer het zo kort mogelijk te houden. Wat ik zeker weet is dat ik ben stilgezet bij hoe ik leefde, dat ik niet meer zonder Jezus verder kan. Dat heeft Hij me laten zien, laten voelen. Alleen heb ik zoveel vragen in mijn hoofd en als ik de Bijbel lees worden het er steeds meer. Ik bid vaak om uitleg, antwoorden maar vaak kom ik niet veel verder.

Ook op deze momenten juist ben ik gevoelig voor ongeloof. Hoe werkt het geestelijk leven buiten ons, hoe kunnen al die wonderen zijn gebeurd inclusief de opstanding? Het wordt teveel. Soms wil ik dat het er even niet is. Het zou me dan heerlijk lijken om weer even kind te zijn, gewoon geloven wat er tegen je wordt gezegd. Maar ik ben iemand die niet zomaar iets aanneemt, eigenzinnig.

Ik weet dat er bepaalde zonde zijn in mijn leven waar ik afstand van moet doen, maar soms zelfs al spreekt mijn geweten mij aan dan doe ik het alsnog. En dan kom ik weer bij zondebesef, dat is er te weinig. Natuurlijk baal ik als ik die zonde heb gedaan, maar is dat genoeg? Ik toets mezelf dan aan wat er in bepaalde preken wordt gezegd, hoe je bepaalde dingen ervaart als je bekeerd bent en heb ik dat dan te weinig? Wat moet ik?

ADVERTORIAL

Geeft u Egyptische christenen een Pasen om nooit te vergeten?

In Egypte is het steeds lastiger om rond te komen. Voedselprijzen rijzen de pan uit. U kunt het verschil maken door een voedselpakket voor een gezin van Egyptische christenen te kopen, die wij uitdelen ter plaatse. Heel praktisch willen we hiermee handen en voeten geven aan de opdracht van God om de armen te voeden.

Doet u mee?

Geeft u Egyptische christenen een Pasen om nooit te vergeten?

Antwoord

Je hebt een uitlegger nodig waar je met al deze verwarring en vragen terecht kunt. Want het moet eerst helder worden in je hoofd. We adviseren je deze preek van ds. Simons te beluisteren en met deze predikant een afspraak te maken voor een gesprek. Dat kan via Refoweb.

Verder willen we je wijzen op de lezingen die ds. Simons op 8 en 20 december houdt via Geloofstoerusting.

Redactie Refoweb

  • Kerkelijke gezindte:
    Divers
  • Woon/standplaats:
    Divers
  • Status:
    Actief
  • Bijzonderheden:

    Mailadres: vragen@refoweb.nl

2 reacties
emaildfj1atgmailpuntcom
Uit mijn ervaring:
Jesaja 59:1 Zie, de hand van de HEERE is niet te kort dat ze niet zou kunnen verlossen, en Zijn oor is niet toegestopt dat het niet zou kunnen horen.
2. Maar uw ongerechtigheden maken scheiding tussen u en uw God,
uw zonden doen Zijn aangezicht voor u verborgen zijn, zodat Hij u niet hoort.
Hoe meer je zondigt, des te minder ervaar je God. De zonden maken een scheiding tussen jou en God. Als je de wereld liefhebt kund je niet tegelijkertijd God liefhebben. Je kunt niet 2 Heren dienen:
15. Heb de wereld niet lief en ook niet wat in de wereld is. Als iemand de wereld liefheeft, is de liefde van de Vader niet in hem. 16. Want al wat in de wereld is: de begeerte van het vlees, de begeerte van de ogen en de hoogmoed van het leven, is niet uit de Vader, maar is uit de wereld. 17. En de wereld gaat voorbij met haar begeerte; maar wie de wil van God doet, blijft tot in eeuwigheid.
Het kan moeilijk zijn om de zonden los te laten en hoe meer je zondigt, des te verslaafder word je eraan. (Joh. 8:31-36). Ik denk dat de oplossing is helemaal te breken met de wereld(se begeerten). Als je halfhartig ben zul je altijd weer teruggetrokken worden in de wereld. Als je je helemaal aan God overgeeft kan jij je helpen te breken met de zonde.
Schrijf me gerust: emaidfj1@gmail.com
Samanthi
Val voor Jezus neer, belijd je zonden en neem Hem aan als je Verlosser, allen bij Hem is alles te krijgen, alles... zie op Hem alleen.