Openstaan voor een relatie

Redactie Refoweb / 3 reacties

Vraag

Met mijn 23 jaar heb ik nog nooit een serieuze relatie gehad en ik merk bij mezelf dat ik dat momenteel wel zou willen. Ik sta ervoor open om nieuwe mensen te leren kennen. Regelmatig bezoek ik een evenement en ik kom bijna elke week met jongeren in contact. Nu heeft dit alles geen ‘resultaat’ opgeleverd.

Hier ben ik jaren nuchter onder geweest, met de gedachte dat het wel goed/vanzelf komt, maar hoe langer het duurt hoe meer ik begin te twijfelen... Soms vraag ik me af: hoe weet ik of ik single moet blijven of niet? Deze vraag neem ik al lange tijd mee in het gebed, maar ik ervaar van God (nog) geen leiding. Ook heb ik nog geen signalen kunnen ontdekken die hierin duidelijkheid geven.

Misschien maak ik mezelf een beetje gek met zulke vragen, maar ben toch benieuwd: hoe zien jullie dat?

Antwoord

Misschien heb je wat aan de onderstaande soortgelijke vragen en de antwoorden:

3 reacties
ArnoldvanDelden
Misschien heb je wat aan een preek die ik pas luisterde van ds vd Weg.

2 oktober in HHG Apeldoorn.

https://www.youtube.com/watch?v=Q3o05tHA6-w
schoenveter
Als je na 10 jaar niets lijkt vinden dan nog zegt dat niets over je toekomst. Soms komt iemand pas laat op je pad. Misschien zie je in de omgeving iedereen 'makkelijk' iemand vinden, en dat kan frustreren als je actief op zoek bent. De maatschappij heeft ook steeds minder geduld en de drang om iets meteen te willen wat je gevoel ook sterk kan beïnvloeden, terwijl de tijd heel goed kan zijn om je ergens anders op te richten! Overigens zijn meerdere (serieuze) relaties niet perse noodzakelijk of nuttig. Want wil je 'ervaring' opdoen, of echt de ware tegenkomen?

Achteraf duurde het bij mij ook langer dan gehoopt en ging het toch relatief snel. En nu zie ik dat die afgelopen jaren zeer nuttig waren om op een goede manier een relatie aan te gaan. Dan zou ik er toen in bepaalde opzichten niet klaar voor zijn en ook bijzondere (levensveranderende) gebeurtenissen hebben gemist. Voor jou kan het nu (nog) niet het goede moment zijn en daar mag je op vertrouwen.

Verder nog een algemene tip: Hoe zit je (de laatste tijd) in je vel? Ben je echt jezelf? Gaat het goed met je, ook in kleine dingen? Of zijn er knelpunten? Want alles wat in je zit neem je ook mee, en straal je ook (onbewust) uit naar anderen. Hoe wil jij dat anderen je zien?
kip
Sterkte ermee

ik wens u een goede echtgenoot toe