Single blijven vanwege relatie met God

Alie Hoek - van kooten / 2 reacties

Vraag

Sinds een tijdje worstel ik (22-jarige vrouw) met de vraag of het wel goed voor me is om een relatie te krijgen/aan te gaan. Voor mijn gevoel komt een relatie met een jongen tussen de relatie met God in. Nu is het God met wie ik alles deel, in een relatie doe je dat met elkaar en ben ik bang dat ik God daardoor op een ‘lager pitje’ kan gaan zetten. Al verlang ik ook sterk naar een relatie om ook samen het geloof te delen en samen Gods wil te zoeken. Hoe moet ik hier tegenover staan?

Deze vraag werd ook besproken in het programma 'Pastorie online':

Antwoord

Beste 22-jarige vrouw,

Stel je voor dat alle christenen er zo over zouden denken. Dan zouden er binnen afzienbare tijd geen christenen meer zijn en zouden die uitgestorven zijn. Dat kan toch niet de bedoeling zijn. De Heere God werkt juist ook door de geslachten heen.

Het is juist fijn om een gelovige jongen te ontmoeten en dat je een relatie met hem krijgt en dan samen het geloof beleeft. Dat kan dan juist een verdieping van je geloofsleven geven. Een drievoudig snoer (God, man en vrouw) wordt immers niet gauw verbroken. Het kan echt een verrijking van je geloofsleven geven als je samen als man en vrouw het geloof beleeft, samen uit de Bijbel leest, bidt, naar de kerk gaat, zingt, je inzet in de dienst van God enz.  En als je dan ook nog eens kinderen mag krijgen, dan mag je die kinderen ook van de Heere Jezus vertellen en zo kan het uiteindelijk door de generaties heen een schare worden die niemand tellen kan.

God heeft het juist Zelf zo bedoeld dat er mannen en vrouwen zijn en dat die zich tot elkaar aangetrokken voelen, een relatie krijgen, gaan trouwen enz. Daar begint het eerste bijbelboek Genesis al mee. Zo maakt God meteen duidelijk dat een goede relatie in het huwelijk de verhouding met Hem allerminst in de weg hoeft te staan.

Alie Hoek-Van Kooten

2 reacties
Johanna83
Helemaal waar het antwoord dat Alie Hoek- van Kooten aan jou geeft. Zelf ben ik (vrouw) achter in de zestig en ook alleen gebleven. Er zijn meerdere redenen waarom/waardoor iemand alleen blijft. Beste 22 jarige, als God jouw levenspad doet kruisen door een ontmoeting met een gelovige man zou ik je aanraden je pad met God, en een gelovige levensgezel, verder te gaan. Het alleen zijn kan ook vijand van je worden. En dat kan je relatie met God ook op een laag pitje doen komen te staan. En dan sta je er in zekere zin alleen voor. Gods zegen in dezen zij je toegewenst.
pat24
Een positieve uitleg van Alie Hoek. Maar die keuze maakt een ieder persoonlijk zelf als men wilt huwen of niet. Betrek altijd God erbij en Hij hoort boven jou en/of je huwelijk te staan. Heel veel succes als God dat wilt dat je mag gaan huwen. De zegen en Zijn liefde toegewenst.