Citaat van Alexander Comrie

Ds. C. Harinck / Geen reacties

Vraag

Aan ds. C. Harinck. In de lezing 'Het aanbod van genade' haalt u een citaat van Alexander Comrie aan: “Als men het voorbereidend werk tot een voorwaarde maakt tot het geloof in het Evangelie, zijn wij weer midden in het pausdom...” Weet u nog waar dit citaat terug te vinden is in zijn geschriften?

Antwoord

Beste vraagsteller,

Die uitdrukking  vind je in de voorrede tot de zeven zondagen. In mijn oude uitgave is dit XVII. Heel deze voorrede verdient het gelezen te worden. Zie ook blz. 324 oude uitgave.

Hartelijke groet,
Ds. C. Harinck