God is begonnen

Ds. J. Driessen / Geen reacties

Vraag

Aan ds. Driessen n.a.v. uw antwoord van 7-sept 2006. Die las ik vandaag, over: “Begin er aan en dan zul je ontdekken dat jij niet kunt beginnen maar dat Hij begonnen is.” Nu las ik net een lezing van een dominee. Het ging over Arminianisme: De 50 procent-50 procent-benadering. Jij moet de helft doen en dan helpt God je voor de rest. Dit is volgens de dominee verkeerd. Ook over 100 procent-0 procent van het hypercalvinisme: dat God alles doet en jij niets mag en kan doen. Dit zou demonisch zijn. En over 100 procent-100 procent, dat God ALLES doet maar dat jij Hem moet aannemen nu het Heden is. De 100 procent-0 procent zou een list van Satan zijn om ons bij God weg te houden, omdat het zegt: Ho ho, je kan en mag niets doen; je moet wachten tot God alles doet. En je mag Hem niet aannemen. Kunt u me a.u.b. verder helpen?

Antwoord

Beste vriend(in),

Als je me citeert moet je het wel goed doen. Zoals jij nu schrijft heb ik het in 2006 niet geschreven. Lees het antwoord nog eens goed door, dan zul je het wel begrijpen. Anders mag je me weer mailen.
Sterkte!

Hartelijke groet,
ds. J. Driessen