Gereformeerde Gemeenten houden vast aan Statenvertaling

Redactie Refoweb / Geen reacties

Vraag

Aan iemand van de Gereformeerde Gemeenten. Wat is de reden dat men daar aan de Statenvertaling wil vasthouden (ook weer in de synode besproken)? We doen er alles aan om de Bijbel te vertalen in alle talen voor alle volken. De ZGG is blij dat de Unabijbel in gebruik genomen kan worden. Waarom wil de Ger. Gem.  dan niet de Herziene Statenvertaling gaan gebruiken?

Een vertaling is toch nooit perfect? Het is maar een vertaling. Maar het is toch wel belangrijk dat voor iedereen Gods Woord in eigen taal beschikbaar is? De taal van de Statenvertaling is toch niet meer de huidige taal die we nu spreken in Nederland? Ik begrijp oprecht niet waarom ze dan aan de Statenvertaling willen vasthouden. Ik ben erg benieuwd naar de reden.

Antwoord

Meer daarover kun je lezen in het artikel 'HSV en Gereformeerde Gemeenten'.