Vraag aan ds. Tuinier

Ds. D.W. Tuinier / Geen reacties

Vraag

Aan ds. Tuinier. In uw preek zei u: “Je doet belijdenis van je geloof, je doet belijdenis van een Persoon.” Hoe ziet u deze Persoon voor u? De Heere Jezus wordt vaker voorgesteld als een Persoon, maar ik vind het moeilijk wat ik hier dan bij moet denken of welk plaatje ik me in gedachten voor moet stellen.

Ook sprak u over het verlangen om te kunnen zeggen: “Mijn Heere en mijn God.” Als je wel dat verlangen hebt, maar niet durft te zeggen “mijn God”, dan moest je moed scheppen en aanhouden in al het zielsverdriet. Maar hoe moet het als je wel dat verlangen hebt om de vrede van de Heere te ervaren, maar dat zielsverdriet niet herkent? U zei ook: “Als je dat verlangen niet hebt, zoek het dan.” Hoe moet ik dat zoeken?

Een gemeentelid met een vorm van autisme.

Antwoord

Dag vragensteller, bedankt voor je vragen. Wil je persoonlijk contact met mij opnemen? De reden hiervoor is dat ik al enige tijd geen panellid meer ben op Refoweb. Mijn gegevens vind je op gergeminfo.nl.

Hartelijke groeten,
Ds. D. W. Tuinier