Zwelgpartijen

Redactie Refoweb / Geen reacties

Vraag

In Galaten 5:21 gebruikt Paulus het woord zwelgpartijen. Wat bedoelt hij hiermee? Als ik de definitie opzoek varieert dat van drinkgelag/wild feest tot orgie. Ik vind een orgie of een wild drinkfeest nog wel een groot verschil. Waar doelt Paulus hier precies op?

Antwoord

De Statenvertaling vertaalt het met brasserij en dat betekent drinkgelag. Dat laatste is ook de betekenis vanuit de Griekse grondtekst.