Verschil in visie op seks voor het huwelijk

Ds. H. van den Belt / 1 reactie

Vraag

Aan ds. H. van den Belt. In het antwoord 'Seks voor het huwelijk geen christelijke vrijheid' geeft u aan dat het stel bij seks voor het huwelijk de zonde aan God moet belijden en moet trouwen. Maar wat als de ene het wel als zonde ziet en wil belijden voor God en de ander het niet als zonde ziet en ervan overtuigd is dat dit door God als liefde wordt gezien (verschillende vorm van interpretatie dus)?

Antwoord

Het is niet het belangrijkste hoe je zelf of hoe je samen over de zonde denkt, maar hoe God er over denkt. Degene die het niet als zonde ziet, ziet het verkeerd. God ziet wel jullie liefde voor elkaar en Hij is er zelfs de bron van, maar juist daarom wil Hij dat we ons aan Zijn spelregels houden, ook als dat soms lastig is. Praat er ook met elkaar over hoe je het zou vinden als de ander al met verschillende anderen het bed gedeeld zou hebben en dat het huwelijk ook bedoeld is om dat juist te voorkomen. Samen bidden en bijbellezen kan in ieder geval geen kwaad.

Hartelijke groeten,
Ds. H. van den Belt

1 reactie
Zv70
Als één van de twee het als zonde ziet dan zal dat -mag ik hopen- gevolgen voor de verdere omgang vóór het huwelijk. Belijd (en laat) de zonde! En hoewel het mooier zou zijn wanneer je dat sámen deed, is dat toch iets heel persoonlijks!