Verlangen naar relatie en kind

Ds. C.G. Vreugdenhil / 3 reacties

Vraag

Ik ben een vrouw van 29 jaar en heb eigenlijk nog nooit een relatie gehad en de laatste tijd krijg ik er meer en meer moeite mee. Omdat ik om mij heen mensen zie trouwen en kinderen krijgen en ja, ook ik heb een kinderwens. Ik heb de Heere zovaak gebeden of ik een man ontmoeten mag die Hem mag vrezen, maar het duurt al zolang. Soms durf ik het ook gewoon niet meer te vragen in het gebed, omdat ik bang ben dat ik het teveel vraag. Graag een antwoord van een dominee uit de Gereformeerde Gemeente.

Een zoekende vrouw.

Antwoord

Het is een heel natuurlijk verlangen om een relatie te krijgen en te trouwen. Het is ook belangrijk dat je deze zaak in het gebed bij de Heere brengt. Daarom hoef je niet bang te zijn dat je te veel vraagt. Het is ook goed dat je een levenspartner zoekt die de Heere vreest. Dat is allemaal naar Gods wil. Het is wel belangrijk dat je gelegenheden bezoekt waar je iemand kan treffen. Zo mag je de middellijke weg bewandelen.

Ik heb in mijn leven bij heel wat stellen de huwelijksdienst geleid. Daar waren best wel veel stellen bij die elkaar via een christelijke datingsite hebben gevonden. Misschien kun je dat ook eens proberen. Ik heb heel wat stellen gezien die zo tot een gelukkig huwelijk gekomen zijn.

Je kent wel het gezegde “bid en werk.” Dat is ook hierop van toepassing.

Ds. C. G. Vreugdenhil

Lees ook de artikelen met de tag 'Single'.

3 reacties
leene
Nuchter helder advies van ds Vreugdenhil
Mijn man en ik hebben elkaar al weer heel wat jaren geleden via een christelijke dating site ontmoet. Wij waren beiden ruim boven de 30 en hebben ook nog de kinderzegen ontvangen.
Bid en werk ;)

En nog een tip, blijf je ontwikkelen en doe eens iets heel anders. Een nieuwe studie, vrijwilligers werk noem maar op. Dan ontmoet je ook nieuwe mensen en ook al ontmoet je misschien niet je toekomstige man, het is ook heel goed om sterker te worden in jezelf.
Rembrand
Probeer het verlangen naar kinderen te parkeren is mijn advies.
Ga zo ontspannen mogelijk je mogelijkheden om een partner te vinden vergroten. Wanneer een (jonge) man het gevoel krijgt dat je op zoek bent naar een vader voor eventuele kinderen kan dat benauwend zijn. Hij zou zich terug kunnen trekken voor je elkaar een beetje hebt leren kennen.
JBM93
Ik weet niet of je Engels machtig bent, maar pas las ik een boek wat ik erg pastoraal vond op onder andere dit thema. ‘Seasons of waiting’ van Betsy Childs Howard. Erg mooi hoe ze uit eigen ervaring schrijft. Ze kent de worstelingen, maar weet het ook duidelijk in perspectief van de Bijbel te plaatsen. Op geloofstoerusting staat een fragment van haar boek vertaald met de titel: “Moet ik tevreden zijn met mijn ‘single’ zijn?”. Persoonlijk vond ik het erg verhelderend en troostrijk.