Moeder in de war

A. Kwakernaak / Geen reacties

Vraag

Mijn moeder is de laatste paar jaar regelmatig behoorlijk in de war. Ze is nu 54 jaar. Ze haalt bijvoorbeeld geregeld namen door elkaar, of ze verwart dingen met elkaar. Zelf ben ik hier een beetje ongerust over. Is het dementie? Of is dit gewoon normaal en moet ik me geen zorgen maken?

Antwoord

Op basis van de gegevens kan ik geen diagnose stellen. Als uw moeder vaak dingen door elkaar haalt en soms ook in de war is, is het zeker goed om de huisarts te raadplegen. Deze zou kunnen beoordelen of er een neuropsychologisch onderzoek nodig is. Hiermee kan worden vastgesteld of er sprake is van vergeetachtigheid, dementie of soms ook depressie. Bij depressieve of andere spanningsklachten kunnen er ook symptomen zijn van dingen door elkaar halen, etc.

Kortom, maak een afspraak op het spreekuur.

A. Kwakernaak

Lees meer artikelen over:

medischmoeder