Erectieproblemen

W.E. (Wilbert) Weerd / Geen reacties

Vraag

Mijn man heeft erectieproblemen. Na 1.5 jaar tobben bij de arts geweest  en hij heeft nu pilletje hiervoor. Ze werken goed, maar je moet ze ruim vooraf innemen. Nadeel is dat het allemaal wat minder spontaan gaat. Ik voel mezelf dan opgejaagd en een lustobject. Mijn man heeft voorgesteld het initiatief bij mij neer te leggen door me leuk te kleden. Dit is voor hem een teken dat hij zijn pilletje in moet nemen. Het werkt wel, maar is dit Bijbels?

Antwoord

Beste vragenstelster,

Het kan best een verdrietige en soms ook lastige moeite zijn als er sprake is van erectieproblemen. Het accepteren daarvan is een proces en daarna ook de hulpvraag stellen bij een arts. Tot zover hebben jullie dat al goed gedaan! Doordat vrijen nu pas plaats kan vinden na het innemen van een pil kan dat de spontaniteit niet ten goede komen. Dit terwijl spontaniteit helpt om van seksualiteit te genieten en in de stemming te komen. Het is dus ook wel begrijpelijk dat je het als meer technisch en een verplichting ervaart. Het voorstel van je man om een indirect signaal af te spreken is subtiel en lijkt mij een helpend voorstel. Het legt een stukje regie en initiatief bij jou terug waardoor je je meer vrij voelt. Complimenten aan/voor je man voor zijn voorstel en fijn dat het werkt.

Is het Bijbels? Wat mij betreft zeker wel. Mede ook omdat als je vrijt je naakt bent met, voor en bij elkaar. Je mag je dan best verleidelijk kleden en zo je man verleiden omdat het fijn kan zijn lichamelijk naar elkaar te verlangen. Het is volgens mij dus zeker niet onbijbels om je leuk te kleden. Denk ook aan Rebekka in Genesis 24 of Koningin Esther. Je kan jezelf in het mooi aankleden dan ook mooi en aantrekkelijk voelen als vrouw. Seksueel en vrouwelijk, wat ook kan helpen om in de stemming te komen. Dan werkt het als het ware als een pilletje voor jou. Voel je vrij en geniet!

Groet,
Wilbert Weerd

Lees ook: 'Sexy lingerie'

Lees meer artikelen over:

seksualiteit in het huwelijk