Highlights in mijn haar

C. M. Chr. Rots - de Weger / Geen reacties

Vraag

Ik ben een meisje van 17 jaar en heb de laatste tijd veel discussies met mijn vader, bijvoorbeeld over het volgende. Ik wou graag highlights in mijn haar. Dat zijn blonde plukjes, die vind ik gewoon leuk staan, alleen van hem mag dat niet. Is dat terecht?

Antwoord

Beste vraagsteller,

Heerlijke tienerdiscussies zijn dat... maar dit hoor je van mij en niet van je vader. Ik ken jullie niet en weet dus ook niet hoe vér de discussies gaan. Maar het doet mij denken aan een van onze eigen dochters die ooit ook zoiets wilde en het van ons niet mocht. Ze was, net zoals jij bent, nog minderjarig toen ze begon met haar vragen en het lieve kind bleef weken en maanden doorgaan, waarop ik haar duidelijk maakte dat ik haar niet wilde tegenhouden, maar dat zij míjn grens over zou gaan omdat ik een en ander niet goedkeurde. Enfin, ze werd 18 en heette daarmee volwassen te zijn. Ze ging na verloop van tijd studeren en op kamers wonen. Op een goed moment belde zij op om te zeggen dat ze ‘het toch ging doen’, met de vraag of ze dan nog wel thuis mocht komen.

Tja, hoever wil je gaan... een heel langdurige discussie was het geworden! Natuurlijk mocht dochterlief thuiskomen, maar haar haar was absoluut niet mijn keuze geweest. En dat wist ze. Zegge en schrijven één week heeft ze ermee rondgelopen. Toen was voor haar ook de lol er af.

Nou, beste vraagsteller, ik vertel niet zo gauw iets over mijn ervaring, maar voor deze keer dan toch maar wel. Ik weet niet of onze dochter het leest. Dat is ook niet erg, want het is een schat van een meid die destijds bezig was haar grenzen te verkennen. Nu is ze zelf onlangs moeder van een dochtertje geworden...

Laat je vader maar eens lezen wat jíj geschreven hebt en mijn reactie daarop. Hij zal je vast wel glimlachend over je haar strijken! Bedenk maar dat je voor hem mooi genoeg bent, ook zonder highlights!

Marijke Rots

Lees meer artikelen over:

haardrachtouders