Nimrod, een geweldig jager voor Gods aangezicht

Redactie Refoweb / 2 reacties

Vraag

In Genesis 10 vers 9 wordt melding gemaakt van “Nimrod, een geweldig jager voor het aangezicht des Heeren.” Moeten we dan denken aan iemand die leeft voor Gods aangezicht in de zin van naar Gods wil willen leven, of aan iemand die in het zicht, in het blikveld van de Heere was?

Antwoord

Het antwoord is te lezen in het artikel 'Nimrod en de jagers'.

2 reacties
Rembrand
Het onderstaande citaat uit de reactie van Ds.C.A. van der Sluis roept vragen bij mij op die op refoweb beter niet uitgesproken kunnen worden.

Maar de Heere had Nimrod wel in het oog, zodat hij niet kon doen en laten wat hij wilde. Zoals dit ook met latere geweldenaars als Hitler en Stalin.

Hitler heeft inderdaad niet alles kunnen doen wat hij wilde.
Wanneer ik echter alleen al stil sta bij de ongeveer 6 miljoen joden die Hitler heeft laten ombrengen gaat dit mijn verstand en geloof in de almacht van God te boven.
Daarbij is de jacht maar kinderspel.
WillemB
@Rembrand,
Misschien verwar jij Gods almacht met Zijn verantwoordelijkheid.
Ook al is Hij almachtig, dat zegt niet dat Hij dan vervolgens overal voor verantwoordelijk is.