Na ontvangen genade weer zondigen

Redactie Refoweb / Geen reacties

Vraag

Hoe komt het dat je na ontvangen genade toch weer in de zonde valt, toch weer zonde doet? Je wilt het niet, maar toch doe je het, soms ook nog bewust ook. Ik durf het daarna eigenlijk bijna niet meer te belijden omdat het de volgende keer weer gebeurt. Is dit herkenbaar?

Antwoord

Ja, want deze vraag is al vele malen gesteld. Lees bijvoorbeeld:

Meer kun je vinden onder de tag 'Zonde'.