Mishandeling: slaan of echt verwonden?

J.M. Strijbis / Geen reacties

Vraag

Wat verstaat u onder mishandeling? Is het slaan, of echt verwonden?

ADVERTORIAL

Geeft u Egyptische christenen een Pasen om nooit te vergeten?

In Egypte is het steeds lastiger om rond te komen. Voedselprijzen rijzen de pan uit. U kunt het verschil maken door een voedselpakket voor een gezin van Egyptische christenen te kopen, die wij uitdelen ter plaatse. Heel praktisch willen we hiermee handen en voeten geven aan de opdracht van God om de armen te voeden.

Doet u mee?

Geeft u Egyptische christenen een Pasen om nooit te vergeten?

Antwoord

Ha vragensteller,

In het woordenboek lees ik het volgende: Mishandeling is het toebrengen van verwondingen of pijn of andere schade tegen het lichaam van een persoon gericht. Geestelijke mishandeling, door iemand geestelijk te kwellen, angst aan te jagen of te vernederen, wordt beschouwd als een afzonderlijke vorm van mishandeling. Naast het algemene begrip mishandeling kent men enkele bijzondere vormen van mishandeling:

-Seksuele mishandeling
-Kindermishandeling
-Dierenmishandeling

En vooral het zinnetje “andere schade” is heel ruim op te vatten. Voor mishandeling hoef je dus niet altijd bloed te zien of blauwe plekken. Ook op het gebied van seksuele mishandeling of geweld is er heel wat aan de hand. Kortom: alles wat een ander tegen jou aanricht waarbij hij over jouw grens heen gaat, kun je als mishandeling beschouwen.

Hopelijk is je vraag zo beantwoord.

Groetjes, J. M. Strijbis

J.M. Strijbis

  • Geboortedatum:
  • Kerkelijke gezindte:
    Christelijk Gereformeerd
  • Woon/standplaats:
    Gouda
  • Status:
    Actief
  • Bijzonderheden:

    Docent(opleider) Driestar Hogeschool

Tags in dit artikel:

mishandeling