Terugkerende Godslasterlijke gedachten

Redactie Refoweb / 5 reacties

Vraag

Ik heb een groot probleem. Er komt steeds een ontzettend zondige gedachten in mij op die God heel erg lastert. Ik probeer er steeds niet aan te denken, maar het komt steeds terug. De gedachte is zo erg dat ik hem hier niet durf te vertellen. Ik wil dit niet, maar hoe meer ik er niet aan wil denken hoe meer de zondige gedachte in mij op komt. Ik wil graag voor God leven en deze gedachten niet meer hebben, maar hoe doe ik dat?

Antwoord

5 reacties
Sarah25
Luister naar psalmen
leene
Heel erg herkenbaar. Als jong volwassene was ik heel bang om de zonde tegen de Heilige Geest te doen, en juist toen kreeg ik ook allerlei Godslasterlijke gedachten in mijn hoofd. In feite net zo iets als "niet aan een roze olifant denken" maar dan denk je er juist aan.
Ik weet niet meer goed hoe het is weggegaan, veel voor gebeden. Het is langzaam gesleten. Wat mij ook wel hielp is dat ik van John Bunyan las dat ook hij periodes last had van erge Godslasterlijke gedachten, hij heeft gezien dat juist deze gedachten hem dichter bij God hebben gebracht omdat hij ze zelf niet van zich af kon schudden. Je bent niet de enige en niet de minste bij wie die gedachten opkomen.
Jedidjas
Als je dit zelf niet wil is dit niet uit jezelf, maar van satan. Hij brengt dit eerst in je hoofd en klaagt je vervolgens aan, zo gemeen is hij.Geef hem daarom geen eer en aandacht. Die verdient God alleen.Negeer het, ondat je weet wie het zegt. Misschien vindt satan je geloof in God wel erg gevaarlijk en klaagt hij je zo aan.Het troostvolle is dat God je hart ziet. Hij weet dat je dit niet wil. Paulus had trouwens ook last van een engel v satan, (2 kor 12)we weten niet wat dat precies was, maar hij kon hierdoor wel zeggen. Mijn kracht wordt in zwakheid volbracht door Jezus alleen.
E80
Dit is een probleem dat vaker voorkomt dan je denkt. Vaak zie je zulke gedachtes op gebied van geloof, geweld of seks. Zaken waar juist een taboe op ligt.
Belangrijk hierin om te beseffen is dat je deze gedachtes liever kwijt dan rijk bent. Het is niet iets waar je bewust voor kiest, ze komen ongevraagd en ongewenst bij je binnen.
En hoe minder je er aan wilt denken hoe erger ze worden vaak. Het is misschien moeilijk maar probeer het gewoon te accepteren dat deze hersenspinsel weleens in je opkomen en laat ze ook gewoon maar opkomen. . Het heeft niets met jou als persoon te maken of met je geloof of met je respect voor God/Jezus.
Het zijn gewoon nare gedachtes, die bijna iedereen heeft. Het enige verschil is dat jij er zo van schrikt en dat ze steeds terugkomen en in je hoofd blijven zitten.
Samanthi
Lieve vragensteller.
Je kunt de duivel wegjagen in de Naam van Jezus, daar is hij heel erg bang voor.

De bijbel zegt niet voorniets: 'Scheld de satan en hij zal van u vlieden.'