Dry needling anders dan acupunctuur

Redactie Refoweb / 1 reactie

Vraag

Wat is dry needling? Het is anders dan acupunctuur toch? En kan dat binnen onze gezindte gedaan worden? Of valt het onder het occulte?

Antwoord

Het antwoord is te lezen in het artikel 'Dry needling'. Meer over acupunctuur kun je vinden onder de betreffende tag.

1 reactie
RS
Vanuit mijn vak (ik ben zelf fysio) kan ik ter aanvulling nog het volgende melden:
Met dry needling worden triggerpoints aangeprikt. Dit zijn bestaande anatomische structuren. Met het aanprikken van deze triggerpoints verdwijnt vaak de prikkel die een spier gespannen houdt.
De enige overeenkomst is dat dry needling met acupunctuurnaalden wordt uitgevoerd.
Je kan daarom deze behandeling gerust ondergaan zonder occult gedachtengoed te omarmen.