Aanvechting van satan

Ds. A. Simons / Geen reacties

Vraag

Een vraag aan ds. Simons. Wat als satan elke keer zegt dat je geen kind van God bent en je hebt het zelf uit Zijn mond gehoord van wel?

Antwoord

Ik zou als eerste willen zeggen dat het al een hele verademing is als je weet van welke kant dingen komen. Het is voor u/jou duidelijk dat de satan je aanvalt. Het komt in ieder geval van de verkeerde kant. Laat dit diep tot je doordringen. De grootste aanvechting is misschien wel dat we niet weten van welke kant het komt.

Het tweede wat het Woord ons leert is: dat de satan niet zomaar op de vlucht slaat. De Heere Jezus gaat hem te lijf met het Woord (Lukas 4). Er staat geschreven... Dus doet aan de wapenuitrusting van God omdat je de boze kan weerstaan. Het zijn in Efeze 6:13 geen aanvalswapens maar verdedigingswapens. “Doet aan”, zegt de apostel, het is een bevel. Ik raad het u aan, ik beveel het u.

In de derde plaats leert de Heilige Schrift ons in Jacobus 4:7: Zo onderwerpt u dan Gode; wederstaat den duivel, en hij zal van u vlieden. Jakobus spoort ons aan om de duivel te weerstaan en God belooft dat hij van ons weg zal vluchten. Wat een troost in Gods belofte.

Vraagsteller of stelster; strijd de goede strijd des geloofs en u zult een onverwelkelijke kroon ontvangen. Zijn Naam tot eer.

Groet ds. A. Simons

Tags in dit artikel:

duivel