Antwoord van de Heere

Redactie Refoweb / Geen reacties

Vraag

Aan ds. Kempeneers. Ik heb nu al een tijd een relatie. Wij verschillen qua kerk maar voelen ons beiden heel goed bij een kerk die tussen onze beide kerken inligt (waar u ook vaak hebt gepreekt). We kerken er nu ook al vaak. Onze verkering duurt al enige tijd. Wat voor mij eerst wel een hevige strijd was. Ik dacht eerst dat ik de verkering uit moest maken. Steeds hoorde ik en voelde ik dat. Ik weet nog steeds niet of dat de stem van de Heere was of mijn eigen gevoel. Iets weerhield mij echter om dat te doen. Nu mag ik er rust in vinden. Wat nog wel strijd geeft, omdat ik bang ben dat ik de verkeerde keuze maak. Dit komt vooral omdat ik niet weet of de stem over dat uitmaken van de Heere kwam. Als het van de Heere kwam dan heb ik niet geluisterd en dan neem ik de verkeerde beslissing. Ik moet eerlijk zeggen dat wij al een keer te ver zijn gegaan. Dus ‘scheiden’ kan nu al niet meer. Voor God zijn wij getrouwd, wat ons heel zwaar valt en waar we veel spijt van hebben dat we in deze zonde zijn gevallen. Ik heb een gesprek gehad met mijn ouders over kerkgang enz. Waar ik bij ons tegenaan loop is dat de dominee heel erg in de zondekennis blijft hangen, terwijl er ook verlossing en dankbaarheid is. In de kerk waar wij ons fijn bij voelen is meer evenwicht. Die gemeente heeft een dominee ontvangen uit Gods hand. Dat kan ik merken aan zijn preken. Maar nu zeiden mijn ouders dat daar niet de zuivere leer gepredikt wordt. Ik vind dit heel moeilijk en weet niet wat ik moet doen. Voor mijn partner staat het al vast dat we daar heen gaan. Ik wil het ook graag, maar weet niet of het kan en mag. Nadat ik het gesprek met mijn ouders had kreeg ik die zondag er op bij hen in de kerk een mooie en fijne preek. De dominee vertelde welke wonderen de Heere vanaf het begin in deze kerk heeft gedaan. Hij zei ook dat hij mag geloven dat het Woord er zuiver wordt gepreekt tot op de dag van vandaag. En dat de Heere er wil wonen en werken. Mag ik dit als antwoord van de Heere zien op al mijn vragen twijfels om daar heen te gaan? Ik durf en wil niet zomaar dingen mij toe eigenen, maar ben bang dat als ik van het spoor af ga, dan ook ga glijden in alles.

Antwoord

Ds. Kempeneers verzoekt vraagsteller met hem contact op te nemen. Dat kan (e.v.) via vragen@refoweb.nl Er is meer informatie nodig.