Gods antwoord op mijn keuzes

C. M. Chr. Rots - de Weger / Geen reacties

Vraag

Ik voelde vorige week in mijn hart dat ik een keuze moest gaan maken. Het kwam opeens hard aan. Ik heb dat niet eerder gevoeld. Ik heb dat bij God in het gebed neergelegd.

1. Dat God Zijn droom voor mij is dat ik een mooi meisje krijg van Hem die veel mooier is dan Zijn engelen. Een meisje dat wel bij mij past en niemand anders buiten die droom om.

2. Ik heb een keuze gemaakt voor vrienden uit de kerk waar ik vroeger naar toe ging, dan voor andere mensen in het gebouw waar ik woon.

Zijn deze twee keuzes juiste keuzes in Gods ogen voor mij? Geeft God snel antwoord op deze twee keuzes die ik dagelijks in gebed bij Hem leg?

Antwoord

Beste vraagsteller,

Met de summiere gegevens die je schrijft moet ik het doen. Dat geeft mij niet veel informatie over de keuzes waar je jezelf voor geplaatst ziet, dus inhoudelijk weet ik niet wat ik kan zeggen.

Maar goed, het antwoord op je vrágen is niet zo moeilijk: God geeft antwoord op Zijn tijd en Zijn wijze! Er komt geen briefje uit de hemel, een gebed is geen verlanglijstje dat God maar heeft in te willigen! Maar je mag in je dagelijkse gebed áltijd om geloof en overgave vragen met de woorden: “niet mijn wil, maar de Uwe geschiede!”

Marijke Rots