Hoofdbedekking bij bidden en profeteren

Redactie Refoweb / Geen reacties

Vraag

Ik vroeg mij af waar wij uit opmaken dat vrouwen alleen hun haar moeten bedekken in de eredienst? Er staat toch dat dit tijdens het bidden en profeteren moet gebeuren? Dus dat zou dan toch ook moeten buiten de eredienst? Een man doet tijdens het gebed voor de maaltijd ook z’n pet af als hij die op heeft. Verder zie je in een aantal kerkelijke stromingen ook dat de vrouw altijd haar hoofd bedekt heeft, bijvoorbeeld bij de Oosters-Orthodoxen en de Amish.

Antwoord

Zie voor het antwoord de artikelen onder de tag 'Hoofdbedekking'.