Dwalen op zondag

Redactie Refoweb / Geen reacties

Vraag

Als de reformatorische kerken door het houden van de zondag i.p.v. de sabbat echt dwalen, hoe kan het dan dat God zoveel mensen zegent die de zondag (willen) heiligen, daarop niet werken en vaak wonderlijk geholpen zijn zoals ook te lezen is in de boekjes van de Stichting Zondagsrust. En zou het erg zijn als dit wel een dwaling is, kunnen we dan nog zalig worden? Ik heb er veel over gelezen/gezocht en het verwart me zo.

Antwoord

Verwarring is niet nodig. De Bijbel is helder: zalig word je door het geloof in Jezus Christus, niet door het houden van de wet.

Voor alles over de zondag en de sabbat zie betreffende tags.