Tegen films met geweld

Redactie Refoweb / Geen reacties

Vraag

Waarom zijn we in onze Reformatorische kring zo tegen boeken en films met geweld, terwijl de Bijbel net zo goed schokkende gewelddadige passages kent?

Antwoord

In de Bijbel wordt geweld niet verheerlijk of gepubliceerd uit (commercieel) sensatiezucht. Bovendien gaat het daar om feitelijke verslagen van oorzaak en gevolg. Lees verder het artikel 'Geweld in de bijbel'.

Over geweld in films is meer te vinden in de artikelen onder de tag 'Films'.