Vergaderingen voor vrouwen

Mr. B.H.M. Karens / 1 reactie

Vraag

Zijn er tijdens vergaderingen in de Gereformeerde Gemeenten ook mogelijkheden voor vrouwen om toegelaten te worden, bijvoorbeeld bij plannen voor kerkbouw, of als er problemen zijn binnen de gemeente?

Antwoord

De vraag gaat over vergaderingen in de Ger. Gem. Er zijn verschillende kerkelijke vergaderingen, denk aan ledenvergaderingen, kerkenraadsvergaderingen maar ook synodevergaderingen etc. Uit de gestelde vraag is niet af te leiden om welk type vergaderingen het gaat. De vraagsteller laat ook in het midden of het slechts gaat om het bijwonen van een vergadering of ook om het deelnemen aan beraadslaging en stemming.

Wanneer het gaat om een kerkenraadsvergadering, dan zal het in de regel mogelijk zijn om die te bezoeken teneinde iets aan de orde te kunnen stellen. Gebruikelijk is dat daarvoor een afspraak wordt gemaakt via de scriba van de kerkenraad.

De vragen omtrent de zogeheten mansledenvergaderingen zijn al eens eerder op Refoweb gesteld en beantwoord. Ik verwijs naar onderstaande links:

De vraagsteller zou ik adviseren hierover contact op te nemen met de desbetreffende kerkelijke gemeente.

Met vriendelijke groet,
Mr. B. H. M. Karens

1 reactie
ZLD26
Er zijn in de gg volgens mij wel voorbeelden van vergaderingen (die we dan informatiebijeenkomst noemen) waar ook vrouwen welkom zijn.