Onbegrepen weg

Redactie Refoweb / 2 reacties

Vraag

In mijn ogen ga ik een onbegrepen weg. Het gaat tegen Gods Woord in, maar toch wordt het zo geleid. Gesprekken en/of teksten komen steeds weer terug in de kerk vanaf de kansel. Ik bemerk ook Gods hulp die steeds uit en door helpt en leer door die onbegrepen weg veel van God. Maar er zijn veel worstelingen van binnen. Als ik me van de onbegrepen weg wil afkeren lijkt het alsof God ook weg is en als ik hem volg is God nabij.

Dus nu mijn vraag: kan de duivel dominees gebruiken om die teksten op de kansel terug te laten komen? Of is dat toch Gods Alwetendheid? Als ik er een geestelijke les uit heb mogen leren wordt dat op de kansel verklaard. Kan de duivel dominees gebruiken om je te misleiden?

Antwoord

Om hier een zinnig antwoord op te kunnen geven zullen we eerst moeten weten over welke “onbegrepen weg” het gaat. Betreft het iets buiten Gods orde en Woord om? Dan kan satan hier de hand in hebben. Hij kent de Bijbel beter dan jij en welke predikant dan ook. En ja, ook dominees kunnen hun eigen bevinding als een modelbekering over Gods Woord leggen en zo de gemeente op een dwaalspoor brengen.

Redactie Vragenrubriek

2 reacties
WillemB
Vraagsteller: Onbegrepen weg, tegen Gods Woord in?
Kan niet van God zijn.

Maar aan het einde schrijf je weer: Als ik Hem volg is Hij nabij. Ik neem aan dat je bedoelt: Hem volgen zoals Zijn Woord zegt.

Wat bedoel je dan precies?
Anoniem9745
Aan Willem B,

Als ik de genade mag ontvangen dat ik onder het kruis buk wat mij is opgelegd. Als me dan even alle vragen en raadsels een ogenblik worden weg genomen dan kan ik God lof en eer toe zingen te midden van al mijn kruis en druk wegen.... Dan mag je nieuwe kracht ontvangen om door te gaan.

Dus kortom: Hem gewillig te volgen in de kruisweg.

Misschien snap je het nog niet maar te breed en ingewikkeld verhaal. Maar ik wilde je wel even bedanken voor je reactie.