Gevoel na half jaar verkering

C. M. Chr. Rots - de Weger / 3 reacties

Vraag

Wij, (mijn vriend en ik) vroegen ons af of andere stellen ook last hebben van een opgewonden gevoel tijdens het appen en bellen, na een langere tijd? Ook als dit over alledaagse dingen gaat. Zijn wij daarin uitzonderlijk? (we hebben een half jaar verkering).

Antwoord

Beste vraagsteller,

Hoe mooi is het om elkaar nader te leren kennen, via verschillende sociale media- en andere mogelijkheden. Dat je daar een blij gevoel van krijgt bevestigt naar mijn idee de verliefdheid. Je noemt dit “een opgewonden gevoel”. Wat bedoel je daar precies mee: meer dan ‘vlinders’? Vraag je dan af waar de conversatie uit bestaat, alledaags of niet. Het is immers ook altijd het woordgebruik, de toon en de intonatie die bepalen wat er gebeurt tussen jullie beiden?

Het is goed om je bewust te zijn van datgene wat je wilt zéggen, de woorden en hóe je ze gebruikt. Ook het luisteren is een belangrijke factor in een ‘gesprek’. Laat nadere kennismaking overigens niet van telefoongesprekken of app-verkeer afhangen, zelfs niet als het langere gesprekken zijn. Non-verbaal gaat de verbeelding veel meer een eigen leven leiden dan wanneer er een échte ontmoeting plaats vindt. De telefoon of andere sociale media zijn prima voor ‘zakelijk’ contact, maar niet bedoeld om elkaar beter te leren kennen.

Marijke Rots

Lees meer artikelen over:

verkering
3 reacties
Annien
"Laat nadere kennismaking overigens niet van telefoongesprekken of app-verkeer afhangen, zelfs niet als het langere gesprekken zijn. Non-verbaal gaat de verbeelding veel meer een eigen leven leiden dan wanneer er een échte ontmoeting plaats vindt."

Bovenstaande, wat uit het antwoord komt is niet aan de orde omdat we een half jaar verkering hebben.
We we zien elkaar in ieder geval elk weekend en soms vaker.
Maar daar buiten hebben we contact via de app en telefoongesprekken.
De "vlinders" zijn inderdaad meer dan verliefdheid. Het is echt een seksueel opgewonden gevoel.

Onze vraag is dus of dat abnormaal is?
Blubb
Hoi vragensteller,

Toen ik vraag en antwoord las dacht ik ook gelijk, volgens mij beantwoord dit de vraag niet helemaal.
Maar voor wat het waard is, volgens mij is wat jullie ervaren normaal. Ik herken het iig wel.
dorpeling
Nee, dat is niet abnormaal. Als je van elkaar houdt en je hoort dan de stem van de ander, lijkt me het geen vreemde reactie wanneer je vervolgens naar elkaar verlangt. Ook lichamelijk.
Vraag is wel welk gespreksonderwerp het veroorzaakt, en wat jullie ermee doen. En of je dat moet stimuleren.