Gevoelens via Whatsapp

C. M. Chr. Rots - de Weger / 2 reacties

Vraag

Ik zit al een tijdje met de vraag of je gevoelens voor iemand kunt hebben die je nog nooit fysiek ontmoet hebt. Het zit zo; ik denk dat ik nu ongeveer ruim een maand contact heb met een jongeman via Whatsapp. Hij is 1,5 jaar ouder. We kunnen voor zover je dat kunt via Whatsapp, heel goed en open met elkaar praten. Het is niet zo dat we elke dag een gesprek hebben, er zijn ook dagen waarop we niets tegen elkaar zeggen.

We kwamen aan elkaars nummer nadat we beiden in een groepsapp zaten waar we spraken over geloofsvragen en serieuze zaken. Zover je kunt opmerken via Whatsapp heeft hij een lief, behulpzaam, belangstellend maar ook stoer karakter. Alleen nu zijn we al drie dagen achtereen elke avond met elkaar aan het appen en het wordt steeds later in de nacht. Juist omdat het zo gezellig is, komt er vaak niet snel een eind aan (niet slim voor ons slaapritme, daar wil ik wel verandering in brengen).

Ik merkte twee dagen geleden dat hij een beetje reacties uit ging lokken. Geen rare reacties, maar wel reacties waar ik niet als eerste antwoord op wilde geven. Ik ben iemand die me niet zomaar overal in mee laat slepen, dus besloot ik pit te tonen en te laten merken dat ik niet zomaar achter iedereen aanloop, dus ook niet achter hem. Mede hierdoor is het een beetje flirten geworden en ik merk dat een appje van hem zorgt voor een lichte kriebel in mijn buik. Ik heb het idee dat ik op zijn karakter gevallen ben. Nu is mijn vraag eigenlijk: kan dit wel? Kan ik iemand leuk vinden zonder hem ooit ontmoet te hebben?

Antwoord

Beste vraagsteller,

Natuurlijk kun je iemand leuk gaan vinden na heen en weer geapp. Máár... het échte contact is toch veel belangrijker? Wat let jullie beiden om een ontmoeting af te spreken en te checken of een nadere kennismaking er inzit? Hoe pikanter de appjes worden, hoe moeilijker het wordt om in het echt met elkaar te praten (als een soort van overnieuw beginnen). Stop dus meteen met alle appjes na een voorstel om bijvoorbeeld ergens een kopje koffie te gaan drinken en te zíen of het in het echt iets kan wórden!

Marijke Rots

Lees meer artikelen over:

verliefdheid
2 reacties
Jedidjas
Wees altijd alert als je iemand niet kent. Onlangs nog van iemand gehoord die via een chr datingsite is opgelicht
Janna84
Mooi antwoord!
Jazeker kan dat, bij ons is het zo begonnen via sms en inmiddels al ruim 10 jaar getrouwd!!