Oordeel over Gods kinderen

Redactie Refoweb / Geen reacties

Vraag

Misschien een vreemde of onlogische vraag. Wellicht heb ik de tekst verkeerd begrepen, maar in Mattheus 12 staat dat je wordt geoordeeld over elk woord wat je gezegd hebt. Maar hoe zit dan dan met bekeerde mensen? Of ik bedoel meer, mensen die mogen weten dat hun zonden vergeven zijn? Natuurlijk is ieder mens net zo slecht maar God heeft ook die woorden dan toch al vergeven, die slechte woorden? Want uiteindelijk komt er nooit wat goeds uit onze mond, behalve de lof en aanbidding tot Hem. Oordeel klinkt heel erg en eng, maar hoe worden de uitverkoren mensen dan veroordeeld, want hun zonden zijn al vergeven? T

egelijkertijd komt bij mij ook de vraag op; worden de zonden na de geschonken genade en vergeving van zonde automatisch vergeven? Uiteraard moet je elke dag blijven vragen om vergeving want je doet het elke dag weer maar ziet God deze dingen dan vanzelfsprekend niet meer aan?