Abortus na verkrachting

Redactie Refoweb / Geen reacties

Vraag

Mag je abortus plegen als je zwanger bent door verkrachting?

Antwoord

Terug in de tijd

Aan ds. C. G. Vreugdenhil. Ik zit met de vraag of je mag zeggen dat God alle mensen liefheeft. Aan de ene kant zijn er teksten die dit wel lijken te zeggen, bijvoorbeeld Johannes 3:16: "Alzo lief heef...
12 reacties
In het bijbelboek Johannes staat dat Johannes de Doper de eerste discipelen naar Jezus stuurde: "Zie het Lam Gods!" Ze gaan achter Jezus aan en dan vraagt Jezus hen wat ze zoeken. Vervolgens blijven z...
3 reacties
Ik heb een schat van een man, maar hij heeft één gebrek. We zijn schatrijk en hij kan geen cent missen. Klaagt over duur zijn van alles, terwijl dat we materieel gezien alles hebben, groot huis, maar ...