SOA door seksueel misbruik

drs. A. Meijer / Geen reacties

Vraag

Ik ben in het verleden misbruikt door mijn broer. Kan ik daardoor een seksueel overdraagbare aandoening hebben opgelopen?

Antwoord

Beste vragensteller,

Wat verschrikkelijk dat zoiets jou overkomen is. Heb je hier hulp voor gezocht? Als je dat nog niet gedaan hebt raad ik je dat ten zeerste aan.

Om toch een antwoord te geven op jouw vraag:  Het risico op het oplopen van een SOA hangt af van het feit of jouw broer ook andere seksuele contacten had die risicovol waren.

Veel sterkte,
A. Meijer, huisarts

Lees meer artikelen over:

seksueel misbruik