Bestemming direct na het sterven

Redactie Refoweb / Geen reacties

Vraag

Zodra je sterft staat je bestemming vast, dat geloof ik. Dus er is geen weg terug of vagevuur of iets dergelijks. Helder. Maar wat mij niet helder is: kom je direct in hemel of hel, of tijdelijk in het niks tot Jezus terug komt?

Hoe ik tot die vraag/gedachte kom... na dood van Jezus gingen de graven open en stonden er mensen op die zelfs door anderen (weer) terug gezien werden (Mattheüs 27: 52-53). Moesten zij de hemel verlaten, de volmaaktheid, om weer in de rauwe werkelijkheid van een zondige wereld te moeten komen? Ditzelfde vraag ik mij af bij Lazarus, al zegt Jezus daar expliciet(er) dat hij slaapt. I

k kom er niet uit! Ik weet ook niet of het heel belangrijk is, maar stel dat een dierbaar iemand niet-gelovig sterft, is het voor nabestaanden prettiger te weten dat hij nu nog even nergens is en we dus nog niet over diens eeuwige leed hoeven na te denken (wat ook niets helpt, maar buiten dat).

Antwoord

Redactie Refoweb

  • Kerkelijke gezindte:
    Divers
  • Woon/standplaats:
    Divers
  • Status:
    Actief
  • Bijzonderheden:

    Mailadres: vragen@refoweb.nl