Zwemmen met andere vrouw

Ds. H. van der Ham / Geen reacties

Vraag

Ik heb een overspannen zwager die voor ontspanning wekelijks (alleen) met een vrouw gaat zwemmen. Hij ziet er geen kwaad in. Zijn kinderen zijn er niet blij mee; z’n vrouw staat het min of meer toe. Ik denk dat het bijbels onverantwoord is en een slecht voorbeeld voor zijn kinderen en omgeving, want er wordt over gepraat van... is dat nou een christen?! Til ik er nou te zwaar aan of moet ik hem ernstig waarschuwen? Satan gaat toch rond als een briesende leeuw en wil toch juist huwelijken kapot maken?

Antwoord

Beste vraagsteller,

Je hebt volkomen gelijk. Je kunt het beste hem erop aan spreken. Je kunt ook bidden dat je woorden/gesprek doel mag treffen. Dat het gezegend mag worden. Dat gebed is ook belangrijk.
wijsheid toegewenst.

Hartelijke groet,
Ds. H. van der Ham