Worstelen met geloofsbelijdenis en geaardheid

Redactie Refoweb / Geen reacties

Vraag

Ik heb verschillende keren gehad dat ik na een preek dacht: ik wil belijdenis doen. Nu heb ik weer zo’n moment, maar het laatste jaar worstel ik steeds meer met het geheim dat ik homo ben. Ik vind het moeilijk omdat ik ook weet dat ik in de toekomst altijd alleen zal zijn. Daarnaast zou ik ook niet willen dat iemand het te weten komt. Toch zou ik graag willen weten of je wel belijdenis mag doen terwijl je weet dat je homo bent. Mag dit of is dit eigenlijk verboden? Ik kan er nergens een duidelijk antwoord op vinden.

Antwoord

Beste vraagsteller. Wie belijdenis doet, doet belijdenis van zijn geloof. Niet van de leer en niet van zijn geaardheid. Je belijdt dat je met al je tekorten en schulden Jezus Christus wil toebehoren en dat je verlangt om met Hem te wandelen. Bij Jezus Christus is iedereen welkom. Hij is de getrouwe Zaligmaker Die geen onderscheid maakt. De vraag is dus niet wat je bent, maar of jij je leven aan Hem wil toevertrouwen.

Lees ook de artikelen onder de tag 'belijdenis'.

Voor verdere hulp verwijzen we je naar Hart van homo's en Werkgroep Capullo.