Geen zin te vechten tegen seksuele zonde

Redactie Refoweb / 1 reactie

Vraag

Het heeft kennelijk geen zin te vechten tegen een seksuele zonde. Ik doe het toch steeds weer. Toch?

Antwoord

Zonden, welke dan ook, kunnen alleen met Gods Geest overwonnen worden. Dat betekent allereerst vluchten tot Christus en niet andersom eerst je zonden proberen te overwinnen. Dat is een hopeloze strijd. Bekering (breken met zonden) en geloof gaan samen op. Dan kun je in de zonde vallen, maar er niet meer in leven.

In de honderden vragen m.b.t. seksuele zonden die op Refoweb online staan, krijg je daarnaast ook tal van adviezen. Hieronder zijn er twee uitgelicht.

Overigens is het altijd verstandig om in geval van een verslaving, hulpverlening in te schakelen.

www.refoweb.nl/vragenrubriek/17172/omgaan-met-seksuele-fantasieen

www.refoweb.nl/vragenrubriek/2556/zondige-seksuele-relaties

1 reactie
Gtn
Het heeft wel degelijk zin om ertegen te vechten. En het mooie is, als je er eerlijk mee naar God gaat, het Hem vertelt, gewoon hoe het is, het aan Hem belijd, dan wil God het je nog vergeven ook! Zo genadig is Hij! Ik kan je uit ervaring vertellen dat het zo is. Ben 25 jaar verslaafd geweest aan seksuele zonden, maar God heeft mij ervan af geholpen. Zoek ook die God!