Bijsluiter van medicijn Zoloft

drs. N. Wolswinkel / Geen reacties

Vraag

Ik slik al jaren Zoloft, 100 mg per dag i.v.m. mijn depressie. Hier reageer ik goed op. Nu werd ik er op geattendeerd door iemand dat het kanker kan veroorzaken. Ik zag dit later ook in de bijsluiter. Is dit risico groot en om wat voor kanker gaat dit? Ik ben er een beetje onrustig van. Stoppen mag ik niet van de huisarts met dit medicijn, omdat dit al een keer geprobeerd is en dit fout ging.

Antwoord

De vraag is even blijven liggen. Ik heb te weinig info voor een concreet antwoord.

Erg veel is niet te vinden over kanker als bijeffect, zeker niet over specifieke vormen. Het enige dat ik in de bijsluiter lees is neoplasma, maar dat kan ook goedaardig zijn. In ieder geval is het geen groot thema.

Het beste is om met de degene te overleggen die het medicijn heeft voorgeschreven over voor- en nadelen van het medicijn bij deze specifieke patiënt.

Drs. N. Wolswinkel

Lees meer artikelen over:

medicijn