Mezelf pijn doen

C. M. Chr. Rots - de Weger / 1 reactie

Vraag

Hoe moet ik ermee omgaan als ik niet van mezelf houd en mezelf soms pijn doe?

Antwoord

Beste vraagsteller,

Korte vraag, kort antwoord: ga hulp zoeken!

Begin bij je huisarts. Vraag om een verwijskaart naar maatschappelijk werk, psycholoog of andere hulpverlener. Juist als je jezelf pijn doet is het belangrijk om op zoek te gaan naar de oorzaak ervan! En helaas schrijf je niet iets waar ik houvast aan heb voor een wat persoonlijker reactie. Natuurlijk mag je ook nog eens schrijven...

Gode bevolen,
Marijke Rots

Lees ook: de vragen & antwoorden met de tag 'Automutileren'

1 reactie
NorahLinde
Lieve vragensteller, wat dapper dat je dit hebt gedeeld op refoweb.
Naast het advies van mevrouw Rots weet ik uit eigen ervaring dat het ook al erg kan opluchten als je met je nare gevoelens ergens terecht kunt in je eigen omgeving. Heb je iemand in je familie, vriendenkring of op school, in de kerk die je vertrouwt? Probeer hem of haar wat te vertellen over wat je bezig houdt en dat je jezelf ook wel eens pijn doet. Dit kan al erg opluchten en misschien kan hij/zij je dan ook ondersteunen in de stap naar de huisarts.

Blijf hier niet alleen mee lopen hoor!

Ik zal voor je bidden of de Heere iemand op je pad brengt en jij de moed ontvangt om dit te gaan delen met iemand.

Heel veel sterkte en vergeet niet: je bent kostbaar!