Familie negeert dringende adviezen corona

Redactie Refoweb / Geen reacties

Vraag

Ik ben een getrouwde vrouw van begin 30 en kom uit een groot gezin. In de komende maanden zijn er veel broers/zussen/zwagers/schoonzussen jarig. Nu er coronamaatregelen zijn om het virus in te dammen, vinden mijn man en ik dat we ons aan de regels (dringende adviezen) moeten houden. Niet meer dan drie mensen ontvangen, mondkapje in publieke ruimtes etc. In onze familie vinden de meesten afstand houden en geen handen schudden geen probleem. Maar als wij aangeven liever niet naar een verjaardag te komen omdat het maximum aantal bezoekers bereikt is, worden we raar aangekeken en moeten we ons standpunt verdedigen als er naar gevraagd wordt.

Nu vroegen wij ons af hoe we hier het beste mee om kunnen gaan. Op welke manier kunnen we goed reageren op opmerkingen die hierover naar ons gemaakt worden. Je zou bijna geneigd zijn van je standpunt af te stappen door de familiedruk.

Antwoord

Lees Romeinen 13:1-7. De Bijbel heeft het laatste woord. Daar zal vermoedelijk ook je familie het mee eens zijn.

Lees meer artikelen over:

coronavirus