Het positieve van einde verkering

C. M. Chr. Rots - de Weger / 3 reacties

Vraag

Beste vraagbeantwoorder. Mijn verkering is een tijdje geleden uitgegaan. We hadden bijna vier jaar een relatie en waren ons al aan het voorbereiden op een huwelijk. Toch liep het stuk. Hoe kun je daar Gods leiding in zien, als je een heel ander doel voor ogen had en dacht dat God dat ook had? Wat is dan het positieve van zo'n situatie?

Antwoord

Beste vraagsteller,

In vier zinnen schets je een groot verdriet waar je niet op had gerekend en dan vraag je naar het positieve van zo’n situatie. Die vier zinnen vertegenwoordigen waarschijnlijk een lang verhaal. Dat ik niet kan raden.

Wel weet ik, dat het leven soms heel anders verloopt dan je je had voorgesteld. Daar kunnen vele redenen voor zijn. Soms zie je Gods leiding meteen, in andere situaties blijft dat een vraag. Een ding is echter zeker: God heeft een doel met ons leven en uiteindelijk (ook al weten wij niet hóé) moet alles meewerken ten goede.

Marijke Rots

Lees meer artikelen over:

verkering
3 reacties
william
hopelijk heeft deze tegenslag je relatie met God versterkt
nuchterik
Bij mij liep het pas mis na een aantal jaren huwelijk. Het klinkt misschien raar, maar misschien heeft God je daarvoor willen bewaren. En wat die 4 jaar verkering betreft: probeer daar lessen uit te trekken. Wat ging goed, wat niet, waarom niet, hoe kan het beter... Een mens wordt niet wijs door voorspoed, maar door schade en schande.
Wat betreft de gedachte dat God dat doel met je leven had: Heb ik ook zeker gehad. Maar ik ben goed in naar mezelf toe redeneren. Kan dat bij jou ook zo zijn geweest? Vraag je dat in alle eerlijkheid af (let wel, ik beschuldig niet, maar als ikzelf eerlijk terugkijk zie ik bij mezelf dingen soms in een ander licht).
In ieder geval zijn Gods wegen hoger dan de onze, laat het je niet van God afdrijven. Voorspoed is daarbij echt niet altijd het beste voor de mens.
Catherine
Beter ten halve gekeerd, dan ten hele gedwaald.
Niet leuk pas na 4 jaar, maar net zoals nuchterik zegt: wie waar je voor bewaard bent ! Sterkte met het verwerken.