Neuronyl

drs. N. Wolswinkel / Geen reacties

Vraag

Mijn man neem de pilletjes neuronyl in. Al heel lang. Dat moet ook persé van z’n moeder. Als hij ze niet in neemt wordt hij moe en somber, zegt ze. Wat zijn dit voor pilletjes? En kan het zo zijn dat als hij ze een poos vergeten is, dat hij dan ontwenningsverschijnselen kan krijgen?

Ik vind het maar vreemd dat hij dit persé moet nemen en dat ze daar zo strikt op is. Ze is altijd zo overbezorgd om hem. En nu moet ik van haar goed opletten dat hij ze inneemt. Dan denk ik: hij lijkt wel een klein kind. Hij vindt het zelf ook dom. Maar vorige keer merkte ik wel dat hij echt chagrijnig was en moe enzo. Toen bleek dat hij een poos z’n pillen was vergeten.

Ik heb ook nog nooit duidelijkheid gehad van haar waarom ze die geeft aan hem. Alleen maar dat het echt nodig is en ik er echt op moet letten, anders wordt hij dus somber en moe. Kan iemand wat meer over deze pillen vertellen?

Antwoord

Neuronyl is een voedingssupplement met aminozuren, geen geregistreerd medicijn, zie onder. Ik kan niet goed beoordelen of er een goede indicatie bestaat. Of het in geval van je man nuttig en nodig is, kan ik niet beoordelen. In het algemeen lijkt het me dat het vooral een keus van de patiënt is. Wanneer iemand volwassen is en getrouwd lijkt me de mening van moeder minder belangrijk. Bij twijfel kan hij het beste eens met zijn huisarts overleggen.

Neuronyl: Bevordert een gezonde hersenstofwisseling; ondersteunt het algehele (centrale) zenuwstelsel; bevordert een gezonde emotionele en cognitieve ontwikkeling.

Werking: Neuronyl is een formule die is ontwikkeld ter stabilisering van de gevoelige hersenstofwisseling en ter verzorging van het neuronale systeem in zijn algemeenheid. Een formule die de belangrijkste nutriënten voor hersen- en zenuwweefsel levert en een optimale bescherming geeft aan ons kwetsbare neuronale systeem. De formule bestaat hoofdzakelijk uit aminozuren; de chemische bouwstoffen van neurotransmitters. Een goede balans tussen de aminozuren is van groot belang voor een gezond (centraal) zenuwstelsel en een goede emotionele en cognitieve ontwikkeling. De bloedhersenbarrière beschermt het zeer gevoelige hersen- en zenuwweefsel tegen schadelijke stoffen van buitenaf. Het is van groot belang deze bloedhersenbarrière in een optimale conditie te houden.

Waarschuwing: Niet gebruiken bij fenylketonurie (PKU) in verband met aanwezigheid van fenylalanine. Niet gebruiken naast MAO-remmers. Ook andere invloeden op geneesmiddelen en gezondheidsproducten zijn mogelijk. Raadpleeg hiervoor een deskundige.

Drs. N. Wolswinkel

Tags in dit artikel:

medisch