Moeilijk om kinderen straf te geven

Redactie Refoweb / Geen reacties

Vraag

Een vraag aan ds. R.J. van Vugt n.a.v. deze vraag 'Pak rammel of slappe opvoeding'. Bedankt voor uw antwoord op deze vraag. Ik heb  deze vraag niet gesteld maar ik ben een moeder die het moeilijk vindt om mijn kinderen straf te geven. Ze luisteren overigens wel goed naar mij. Mijn aanpak is vaak zacht en met misschien iets te veel geduld. Is dit hetzelfde als wat van Eli werd gezegd over de opvoeding van zijn zonen?

Antwoord

Als uw kinderen luisteren naar u, zoals u zegt, waarom zou u ze dan willen straffen of hard aanpakken? De situatie tussen Eli en zijn zonen is toch een geheel andere dan de uwe? Ons advies is: Zoek geen problemen waar ze niet zijn. Tel uw zegeningen en dank de Heere voor deze gehoorzame kinderen.