Iedere dag hoofdpijn

drs. J. de Jongh-van Hoof / 2 reacties

Vraag

Onze zoon van 11 jaar heeft al jaren iedere dag hoofdpijn. Hij staat er iedere morgen mee op en vaak zakt het in de loop van de dag af. Ben al eens naar de oogarts geweest, maar zijn ogen waren prima. Aan zijn bedtijden ligt het ook niet en hij slaapt voldoende. Het is wel een ADHD’er. Zou dat een oorzaak kunnen zijn? Of kun je gewoon iedere dag hoofdpijn hebben zonder reden/oorzaak?

Antwoord

Ik zou meer willen weten over de type hoofdpijn en bijkomende verschijnselen. Bij kinderen komt zowel spanningshoofdpijn als migraine voor. Wilt u meer weten: ga naar thuisarts.nl en voer  als zoekterm “hoofdpijn” in. U zult daar ook een brief vinden over hoofdpijn bij kinderen. U vind hier een beschrijving van de aandoening en adviezen.

Groeten,
José de Jongh-van Hoof, huisarts

Lees meer artikelen over:

hoofdpijn
2 reacties
AaHa
Misschien kan een bezoekje aan een osteopaat verlichting geven. Zelf heb ik hier heel goede resultaten mogen hebben. Ik ken meer mensen die er veel baat bij hebben.
Ik hoop niet dat door dit advies een discussie ontstaat over het wel of niet bezoeken van zo iemand. Ik weet dat de meningen hierover erg verdeeld zijn. Er zijn nl. ook osteopaten die niet goed zijn, die neigen naar het occulte. Maar er zijn ook hele goede! In Dordrecht weet ik een goede, in Goes zit ook een bekende. Er zullen er ongetwijfeld meer zijn. Hopelijk mag jullie zoon er snel van af komen.
altijdwat
Mocht hij medicatie als ritalin oid gebruiken ivm zijn ADHD, daar kan ook als bijwerking hoofdpijn van komen. Een alternatief medicijn kan dan de oplossing zijn.