Evangeliseren in eigen kring

Redactie Refoweb / Geen reacties

Vraag

Hoe kan ik tegenover ongelovigen in eigen kring Gods licht laten stralen? Het is supermoeilijk, omdat veel mensen de Bijbel theoretisch kennen, maar God Zelf niet. Het maakt zelfs dat ik soms niet over God durf te spreken, want ik weet geen ingang. Ik voel de broosheid van het leven soms erg en voel me daarin best wel eenzaam. Ook onder medegelovigen vind ik hierin weinig herkenning. God heeft ons/mij niet nodig, maar ik heb het gevoel dat als niemand de waarheid vertelt, iedereen verloren zal blijven! Terwijl ik uit ervaring weet hoe rijk God je wil maken.

Antwoord

Om je maar direct uit de kramp te halen... bij de wederkomst van Christus zal er niemand teveel of te weinig zalig (zijn ge)worden. Zeker, evangeliseren (beter nog: getuigen!) -ook in eigen kring- is noodzakelijk, maar het loopt God echt niet uit de hand als wij tekort schieten. Lees ook deze artikelen:

www.refoweb.nl/vragenrubriek/19621/evangeliseren-onder-christenen

www.refoweb.nl/vragenrubriek/22321/uitkomen-voor-bekering

www.refoweb.nl/vragenrubriek/27022/mensen-geloven-mijn-geloof-niet-2-