Jeugdvriend ophemelen

C. M. Chr. Rots - de Weger / Geen reacties

Vraag

Ik zit met een persoonlijk probleem, namelijk dat ik mijn ex niet uit mijn hoofd krijg terwijl we al jaren verder zijn en ik zelfs ben getrouwd met de liefste man waar ik heel veel van hou. Misschien komt het doordat hij mijn eerste vriend was. Ik was smoorverliefd op hem en zag altijd een toekomst voor me met hem. Tot we uit elkaar groeiden en zijn gedrag veranderde naarmate de puberteit voorbij was.

Als ik hem nu zou leren kennen zou het helemaal mijn type niet zijn. Dat is hij ook niet meer, maar toch moet ik vaak aan hem denken. Ik heb hem nadat wij uit elkaar gingen op een vervelende manier niet meer gezien en kom hem ook nooit tegen. Heb hem nog weleens via de app gesproken. maar ik wil het gewoon achter me laten zonder aan hem te denken. Wat moet ik hier nou mee?

Antwoord

Beste vraagsteller,

Wat u moet doen? De bewuste jeugdvriend op die plaats zetten, waar hij hoort, namelijk bij de dierbare herinneringen. Dat kunt u bijvoorbeeld doen door voor uzelf eens op te schrijven waarom u toch nooit met hem getrouwd zou zijn. Was het zijn karakter, donkere haar, achtergrond, intelligentieniveau... dat soort dingen. Misschien is zelfs een vergelijking met uw huidige echtgenoot nodig, maar dit zeg ik met enige schroom. Kortom: blijf de jeugdvriend niet ‘ophemelen’ in uw gedachten!

Succes ermee,
Marijke Rots