Moeite met homoseksualiteit

dr. J. Hoek / Geen reacties

Vraag

Ik ben homoseksueel en ik walg er van. Ik kan niet op tegen de lusten; ik ben een keer de fout in gegaan (ook meerdere keren op internet). Ik heb er daarna zoveel berouw over gehad. Mag ik nog naar de hemel? Ik heb het in de Bijbel opgezocht, maar vond geen antwoord. Ik wil gewoon een gezinnetje en verliefd zijn op een meisje. Ik wil mijn ouders en God dit alles niet aandoen. Niemand weet ervan en het vreet bijna wel iedere dag aan me.

Antwoord

Beste vriend,

Heel goed dat je met jouw probleem naar buiten treedt via Refoweb. Het is niet goed er alleen mee te blijven worstelen. Zoek vooral hulp.

Nu wil ik je in elk geval zeggen dat er volgens de Bijbel maar één zonde is die niet vergeven kan worden en dat is de zonde tegen de Heilige Geest. Van deze zonde geldt dat degene die ze doet geen vergeving wí­l hebben. Hij wil er dus ook niet om vragen, want hij erkent Gods bestaan of in elk geval Gods genade niet.

Wat er verder ook in ons leven gebeurd is, wanneer we het eerlijk belijden voor God en geloven in de belofte van vergeving van zonden door het bloed van Christus, dan ontvangen we vergeving en de kracht tot een nieuw begin. Uiteindelijk kun je alleen in de kracht van de Heilige Geest het kwade overwinnen door het goede. Maar hierbij wordt wel menselijke hulp ingeschakeld. Daarom ben je niet alleen geroepen om te bidden, maar ook om hulp van vertrouwde mensen te zoeken. Ik hoop dat je die stap zult nemen en wens je daarbij van harte sterkte en Gods hulp!

Ds. J. Hoek

Lees meer artikelen over:

geaardheid