Gebed voor zoon

Ds. C.J. Droger / 1 reactie

Vraag

Ik bid vaak tot God en vraag Hem gelijk dingen, of Hij bijvoorbeeld goed voor mij zoon zorgt en dat mijn zoon mij weer vinden zal. Ik heb namelijk geen contact met hem; hij wil dit zo. Hoe weet ik dat mijn gebed wordt verhoord.

Antwoord

Beste vraagsteller,

Ik lees over een verdrietige situatie in je leven. Je hebt een zoon en die wil geen contact met je. Dat zal je moederhart heel veel pijn doen. Ik denk dat je doet wat je moet doen. Je bidt tot God of Hij het zo wil maken dat je zoon weer contact met je zoekt. Dat is goed. Ik denk dat het ook goed is, als je je zoon af en toe laat weten dat je aan hem denkt en voor hem bidt. En dat de deur van je huis en je hart altijd voor hem openstaat. Verder moet je het aan de HEERE overgeven. Alleen Hij is bij machte om het hart van je zoon voor jou in te winnen.

Hoe weet je of je gebed voor je zoon wordt verhoord? Dat is eenvoudig. Dan komt er een moment dat je zoon weer contact met je opneemt en vraagt of hij je ontmoeten kan. Ik hoop dat dat moment snel voor je zal aanbreken. Ik weet uit de praktijk van mijn ambtelijk werk dat zoiets gebeuren kan.

Heel veel sterkte voor de komende tijd. Houd vast: God is een God van wonderen en Hij heeft beloofd om onze gebeden te verhoren.

Met een hartelijke groet!
Ds. C. J. Droger

1 reactie
Catherine
Beste Vraagstelster, deze vraag had van mij kunnen zijn, paar jaar geleden. Ik zat in een zelfde verdrietige situatie. Alle contact van zijn kant was verbroken, er was geen enkele opening. Ik bad mijn knieën stuk, maar er veranderde niets. Op een dag heb ik een kort wanhopig gebed gedaan en de telefoon gepakt. Ik sprak na al die jaren weer mijn zoon. Het gesprek verliep zeer stroef en ik dacht dat alles nu echt afgelopen zou zijn. Maar 3 dagen later belde hij terug! Sommige kinderen keren uit zichzelf terug, maar heel veel andere niet. Dan is op de uitkijk staan niet genoeg. Wees bereid om alle schuld op je te nemen. Ook al is er in zo'n verwijdering meestal sprake van schuld aan beide zijden. Dat je als moeder hier bijna onder bezwijkt, weet ik. En weinig mensen die de diepte van het verdriet kunnen peilen. Je rouwt als het ware bij een leeg graf, er is geen dode. Veel sterkte toegebeden!