Gelukkig getrouwd

C. M. Chr. Rots - de Weger / 1 reactie

Vraag

Wij zijn een stel van eind dertig. We zijn gezegend met een heel erg goed, harmonieus en liefdevol huwelijk van ruim 10 jaar. Onze sleutelwoorden zijn: respect, humor en waardering voor elkaar, liever de ander gelukkig maken dan jezelf en praten, praten, praten. We kunnen ons dan ook niets voorstellen bij alle problemen die op deze site beschreven worden! Nu komen onze kinderen regelmatig thuis met weer een verdrietig verhaal over echtscheidingen in onze omgeving en daarna dan veelal de vraag: jullie gaan toch niet uit elkaar? Ons antwoord is dan altijd: nee, echt niet, wees daar maar niet bang voor, we houden veel te veel van elkaar om zonder elkaar te kunnen. En bovendien hebben we elkaar toch trouw beloofd, ook voor Gods aangezicht.

Nu is mijn vraag; kun je dat zo zeggen? Of is dat in strijd met de tekst: die meent te staan zie toe dat hij niet vallen?

Antwoord

Beste vraagsteller(s),

Op uw beide uitgesproken vragen zou ik direct met “ja” kunnen antwoorden. Laat uw kinderen vóélen dat het in uw huwelijk goed zit! In verbale communicatie. Eveneens in non-verbale communicatie, die nog veel belangrijker is dan woorden. En tegelijk beseft u dat het goed is om u bewust te zijn dat u niet in eigen kracht ‘gelukkig’ leeft. Blijf dus in dankbaarheid voor wat u hebt ontvangen ook bídden om ‘niet te vallen’!

Marijke Rots

1 reactie
kip
u hebt tenminste en gezond huwelijk